Guisat de caragols amb fenoll

Ingredients mínims per a 4 persones (que es poden variar en quantitat i en alguns ingredients segons el gust):
             - 4 dotzenes de caragols.
            - 1/2 kg. de creïlles.
            - 4 ous.
            - Fenoll (Foeniculum vulgare) en quantitat al gust.
            - Pebre roig, ceba i sal.
            Prèviament els caragols s'han ¨d'enganyar¨ al sol bé vorejats de sal, o bé tapant-los en una cassola amb un poc d’aigua. Recomane que siguen ¨cristianes¨ (Otala punctata) preferentment per tenir un sabor més fi; no obstant això, també es pot fer amb ¨moros¨ (Helix aspersa), si els paladars no són excessivament refinats. 

Preparació: primer cal sofregir la ceba, després afegir el fenoll i el pebre roig i finalment l'aigua. A continuació es posen tots els altres ingredients, i un poc més avant -quan estiga l'aigua bullint- es posen els ous. També es poden posar, al gust dels comensals, uns pèsols o bé unes carxofes trossejades o unes faves. Això sempre dependrà del gust de cadascú.
            D'ensalada us recomane una altra varietat típica del terreny: el ¨Raïmet de pastor¨.

Amparo Jurado

Comentaris

Narrador ha dit…
Com veus, Pasqual, ve a ser una variant del guisat de setmana santa. Per cert, si això fóra possible, potser resultaria un poc més atractiu posar una foto per cada recepta. A més de ser una altra forma de menjar els caragols. El cas és que a mi m'agrada molt, encara que jo tinc un paladar molt vulgar i poc delicat. Segurament m'agrada perquè és un menjar d'aqueixos que tinc arxivat a la memòria des que era un xiquet.

Entrades populars