Gambes amb salsa

Aquesta és una recepta inventada molt ràpida, senzilla i econòmica.
Abans que arribara el Nadal vam comprar una caixa de gambes mitjanes congelades per alliberar-nos de la pujada de preus. L'altre dia, en anar a buscar al congelador uns alls tendres que havia congelat trossejats, em vaig adonar que encara quedaven un grapat d'aquelles gambes. La veritat és que no tènia ganes de treballar molt a la cuina, però tampoc volia fer-les a la planxa. A la planxa m'agraden les fresques. Així es que em vaig inventar aquesta senzilla recepta amb el que tenia per la nevera. Va ser  tot un èxit entre els comensals: la meua dona i les nostres dues filles. Critiques gastronòmiques on les hi haja.

Ingredients per a 4 persones:

Dues carlotes.
Un all porro mitjà, la part blanca.
16/20 gambes mitjanes.
Oli.
Sal.
1/2 cullerada de farina o espessant.

Es pelen les carlotes i es tallen a rodanxes fines.
Es talla l'all porro a rodanxes desprès de retirar la part verda i netejar-lo.
S'afig oli d'oliva a la paella i quan aquesta calenta es posen a fregir les carlotes i l'all porro. Deixar que s'ablaneixe lentament.
Pelem les gambes i les reservem.
En un casset a banda posem a bullir 10 minuts en aigua les corfes i els caps de les gambes.
Colem el caldo i l'afegim al sofregit, removem i provem de sal.
Afegim la farina o l'espessant (si ens agraden les salses espesses)
Posem les gambes pelades que hem reservat i les deixem set minuts tot el mes.
Emplatar i gaudir.

Comentaris

Entrades populars